Usługi w nordea bank

28 lipca 2009

Historia Nordea Bank Polska sięga początku lat dziewięćdziesiątych. Nordea Bank Polska działa bowiem od 1992 roku, wówczas jako bank komunalny. Natomiast od 1 lipca 1999roku, kiedy to została podpisana umowa z Nordeą Bank AB już jako pełnoprawny bank grupy kapitałowej nordea. W 2001 r zakończono łączenie obu banków i od tego momentu Nordea Bank Polska oferuje również system bankowości elektronicznej, skierowany zarówno do klientów indywidualnych jak i firm.
Opinie klientów na temat nordea bank, podobnie zresztą jak na temat innych banków, są różne. Jedne krytyczne inne pozytywne. Skupmy się na dwóch opiniach klientów, którzy korzystali z usług, a konkretnie kredytów hipotecznych w nordei. Nordea tak reklamuje swój kredyt hipoteczny: „ Z nordeą bank droga do nowego domu będzie prostsza. Poznaj niezwykle korzystną ofertę i sięgnij po klucz do swojego nowego mieszkania. Nie czekaj – już dziś umów się z naszym doradcą”. Jak zwykle w takich przypadkach nordea reklamuje proste procedury, niskie raty, fachową obsługę, wybór walut i możliwość szybszej spłaty.
– Proszę nie wierzyć tym zapewnieniem – pisze jedna z klientek nordei banku. – Chciałabym ostrzec potencjalnych klientów tego banku. Od prawie miesiąca usiłuje spłacić swoje dwa kredyty hipoteczne, co jest bardzo trudne z uwagi na niekompetencję zatrudnionych tam osób. Nordea za nic ma składane tam dyspozycje. Gdy złożyłam dyspozycję spłaty kwoty 137,480 PLN – mimo, ze taka kwota wpłacona została na rachunek spłaty kredytu przed dniem w którym miała nastąpić spłata, bank sobie pobrał kwotę o ponad 900 zł mniejszą. Do tej pory nie otrzymałam wyjaśnienia, dlaczego zadysponował nie swoimi pieniędzmi i nie tak jakie było dane zlecenie. Mało tego. Nordea nalicza odsetki od tych 900 zł., mimo, że powinna pomniejszyć kapitał. Pracownicy oddziału nabrali wody w usta, nic nie wiedzą nic nie wyjaśniają, a ja czekam na odpowiedź swoich trzech reklamacji. Na dodatek nie zwrócili mi moich dokumentów, ani weksla. Czyli dalej sobie przetrzymują dokument mogący być podstawą dochodzenia ode mnie jakiś kwot. Nordea to totalna kompromitacja” – stwierdziła na zakończenie klientka nordea bank.
– Ja mam inne doświadczenia z tym bankiem – twierdzi kolejny klient. – Skoro klientka, czy też klient, złożyła aż trzy reklamacje i nie ma na nie odpowiedzi, to dlaczego nie złożyła jeszcze wniosku do arbitrażu bankowego. Arbiter rozsądzi kto ma rację. I jeżeli stwierdzi, że rację ma klientka zobowiąże nordea bank do jak najszybszego załatwienia tej sprawy. Ja korzystałem z usług tego banku, również brałem kredyt hipoteczny i nie miałem żadnych, ale to żadnych problemów z tym bankiem. Spłacałem regularnie raty, a kiedy przyszło do rozliczenia otrzymałem wszystkie dokumenty oraz weksel. Nie wiem co było przyczyną nieporozumienia pomiędzy klientką, a oddziałem tego banku, ale niech nie użala się na swoim losem, tylko załatwi sprawę do końca. Jeden niekompetentny pracownik, w jednym z oddziałów nordei, nie może rzutować na pracę całego banku.
jaśmin